Dieta to nie wszystko – czego Ci potrzeba, aby zgubić zbędne kilogramy?

Zmaganie się ze zbędnymi kilogramami, czy to w postaci lekkiej nadwagi, czy już otyłości, to proces, który wymaga nie tylko cierpliwości i poświęcenia, ale też wiedzy i rozsądku, które pomogą nam osiągnąć upragniony cel.

Aby uniknąć przykrych rozczarowań oraz sytuacji, w której cały będziesz zastanawiać się, dlaczego nie możesz schudnąć, zanim rozpoczniesz dietę odchudzającą, poznaj i wyeliminuj podstawowe błędy, które powodują, iż waga często stoi w miejscu…

1. Podstawa to zdrowie!

Niewiele osób borykających się z nadwagą, zdaje sobie sprawę, iż może ona być oznaką różnorakich chorób, bez leczenia których, żadna dieta cud nie pomoże. Do najczęstszych schorzeń mogących powodować przybieranie na wadze należą choroby tarczycy, cukrzyca, problemy hormonalne, a nawet kandydoza. Dlatego właśnie, jeśli chcemy rozpocząć dietę, warto swoje pierwsze kroki skierować do lekarza i upewnić się, że za naszymi nadmiernymi kilogramami nie stoi żadna choroba.

2. Nie głodź się!

Stan permanentnego głodu, który często serwują sobie osoby na diecie, to najgorsze z możliwych rozwiązań, jeśli chcemy chudnąć zdrowo i efektywnie. Powstające bowiem w ten sposób niedobory, uczą nasz system gromadzenia zapasów, które zawsze, kiedy dostarczymy organizmowi odpowiednie wartości odżywcze, zostaną nie tylko przekształcone w energię, ale też odłożone właśnie na czas głodu. W efekcie nie tylko nie ubędzie nam kilogramów, ale może ich nawet przybyć. Dlatego na diecie należy jest często, a w małych ilościach i dbać o jakość tego, co spożywamy.

3. Bądź konsekwentny!

Dieta wymaga wytrwałości i samozaparcia, a jeśli naprawdę zależy nam na jej powodzeniu, powinniśmy zapomnieć o małych i większych grzeszkach. Niewinne przekąski czy okolicznościowe torciki niestety mogą zaprzepaścić kilkumiesięczny wysiłek, dlatego stwórz plan i realizuj go skrupulatnie, jeśli naprawdę zależy Ci na osiągnięciu wymarzonej wagi.

4. Zmień dietę i pozwól by dieta zmieniła Ciebie!

Zdrowe żywienie i optymalna dieta to podstawa. Żadna dieta restrykcyjna czy mocno produktowa nie tylko nie przyniesie długotrwałych efektów, ale może też wyrządzić nam sporo szkód, dlatego chcąc schudnąć przestaw się na zdrowe i odpowiednio zbilansowane posiłki.

Ale to nie wszystko! Daj się ponieść idei zdrowego życia, w której nie tylko dieta, ale także właściwa suplementacja, ruch i odpoczynek, tworzą optymalne warunki dla zachowania zdrowie i piękna przez wiele lat!

Źródła :
1. Konrad Gaca, Moje odchudzanie, wydawnictwo Czelej Sp. z o.o., Lublin 2013.


Co warto wiedzieć o węglowodanach?

Węglowodany, czyli inaczej cukrowce, to jedne z najważniejszych składników pokarmowych naszego pożywienia. Są to związki organiczne, które składają się z azotu, tlenu i wodoru.

Jeżeli chodzi o budowę, dzielimy je na:
- Proste, takie jak glukoza czy fruktoza.
- Złożone – maltoza i skrobia.

Co z węglami podczas odchudzania?

Węglowodany są źródłem energii, dzięki ich spalaniu, nasz organizm może nabywać siły w ciągu dnia. Jednakże w momencie, kiedy ich podaż jest zbyt wysoka, zaczynamy przybierać na wadze. Węglowodany nie są jedynymi sprawcami tego procesu, jeżeli w diecie jest również dużo tłuszczów, organizm dopiero wtedy zaczyna magazynować tkankę tłuszczową.

Wiele diet podaje, że aby schudnąć, należy zrezygnować z cukrów prostych, które szybko podnoszą poziom glukozy we krwi i tym samym zwalniają metabolizm, a także przyczyniają się do częstszego i szybszego odczuwania głodu.


Od czego zacząć odchudzanie?

W momencie, kiedy uświadamiamy sobie, że nasza waga zaczyna się zbliżać do niepokojącej wartości, rozpoczyna się prawdziwy wyścig z czasem. Jak schudnąć i właściwie od czego zacząć odchudzanie – te pytania zadaje sobie coraz większa liczba Polaków.

Od czego zacząć odchudzanie – wskazówki

Pierwszą i najważniejszą sprawą, jest ustalenie ile właściwie musimy schudnąć. Do tego celu warto wykorzystać wynik BMI, albo specjalne badanie składu ciała. Osoby, które chcą się zacząć odchudzać, nie zawsze wiedzą, ile tak naprawdę powinny zrzucić.

Kiedy już tą wiedzę posiądziemy, przychodzi czas na ustalenie konkretnego celu. Celem w tym przypadku jest np. zrzucenie 10 kg w ciągu 3 miesięcy. Jeżeli wiesz, że ogranicza Cię pewien termin, to znacznie łatwiej jest się zmobilizować do działania. Przede wszystkim wyeliminuj to, co powodowało Twoją nadwagę. Jeżeli masz siedzący tryb życia, postanów, że od dziś będziesz się więcej ruszał, jeżeli Twoim problemem są słodycze – odstaw je i wtedy dopiero przystąp do właściwego odchudzania.